Det känns inte rättvist!
2010-11-27 @ 13:48:05

<div>
Minnah Karlsson fick under fredagsfinalen av Idol 2010 i Malmö Arena svidande kritik av juryn - trots sin svåra sjukdom. – Det känns väldigt tungt, säger hon till Nyheter24.
Malmö Arena tog under fredagen emot kvartsfinalen i Idol 2010 - som blev en ordentlig tjejkamp. Efter två svaga framträdanden med "Just the way you are" och "Alone" fick idolen Minnah Karlsson duellera mot deltagaren som sedan tvingades lämna tävlingen, Linnea Henriksson.
– Jag känner mig väldigt splittrad i mina känslor. Den här veckan gjorde jag verkligen inte min bästa kväll, medan Linnea gjorde ett helt magiskt framträdande med "Crazy in love". Det känns inte helt rättvist att hon tvingades åka, säger Minnah till Nyheter24 efter sändningen.
Minnah har haft en tuff vecka, med isolering och talförbud på grund av halssjukdom. När hon under fredagen äntrade scenen var hon fortfarande inte frisk, något som juryn dock valde att bortse från.
Av Anders Bagge fick hon höra att "allt måste vara perfekt i det här stadiet av tävlingen, och det var det inte". Laila Bagge Wahlgren menade att Minnah "inte hade kontroll på sin röst".
– Det känns väldigt tungt att gå ut på scenen efter en otroligt jobbig vecka, och få höra kritik från juryn när man inte känner sig säker på vad man gör. Samtidigt var det de sa sant, säger hon till Nyheter24.
Kvar i tävlingen är nu killduon Olle Hedberg och Jay Smith, som tillsammans med Minnah kommer att tävla i semifinalen i Scandinavium nästa fredag.
– Nu när det bara är jag och grabbarna kvar i tävlingen så ska jag slå ett slag för tjejerna, och jag ska representera mig och Linnea i fortsättningen. Jag ska stå i Globen för oss två, berättar Minnah.
Utröstade Linnea Henriksson ger stöd till Minnah och tror på en tjejseger i Globen.
– Jag hoppas verkligen på Minnah. Vi har fått en alldeles speciell relation, och det hade varit fantastiskt att få se henne stå i finalen och vara så magisk som jag tycker att hon är. Hon är en riktig krutkvinna, och kommer verkligen kunna tända upp Globen, säger Linnea till Nyheter24.
Foto: Stig-Åke Jönsson/SCANPIX

Minnah Karlsson fick under fredagsfinalen av Idol 2010 i Malmö Arena svidande kritik av juryn - trots sin svåra sjukdom. – Det känns väldigt tungt, säger hon till Nyheter24.

Malmö Arena tog under fredagen emot kvartsfinalen i Idol 2010 - som blev en ordentlig tjejkamp. Efter två svaga framträdanden med "Just the way you are" och "Alone" fick idolen Minnah Karlsson duellera mot deltagaren som sedan tvingades lämna tävlingen, Linnea Henriksson.

– Jag känner mig väldigt splittrad i mina känslor. Den här veckan gjorde jag verkligen inte min bästa kväll, medan Linnea gjorde ett helt magiskt framträdande med "Crazy in love". Det känns inte helt rättvist att hon tvingades åka, säger Minnah till Nyheter24 efter sändningen.

Minnah har haft en tuff vecka, med isolering och talförbud på grund av halssjukdom. När hon under fredagen äntrade scenen var hon fortfarande inte frisk, något som juryn dock valde att bortse från.

Av Anders Bagge fick hon höra att "allt måste vara perfekt i det här stadiet av tävlingen, och det var det inte". Laila Bagge Wahlgren menade att Minnah "inte hade kontroll på sin röst".

– Det känns väldigt tungt att gå ut på scenen efter en otroligt jobbig vecka, och få höra kritik från juryn när man inte känner sig säker på vad man gör. Samtidigt var det de sa sant, säger hon till Nyheter24.
Kvar i tävlingen är nu killduon Olle Hedberg och Jay Smith, som tillsammans med Minnah kommer att tävla i semifinalen i Scandinavium nästa fredag.
– Nu när det bara är jag och grabbarna kvar i tävlingen så ska jag slå ett slag för tjejerna, och jag ska representera mig och Linnea i fortsättningen. Jag ska stå i Globen för oss två, berättar Minnah.

Utröstade Linnea Henriksson ger stöd till Minnah och tror på en tjejseger i Globen.

– Jag hoppas verkligen på Minnah. Vi har fått en alldeles speciell relation, och det hade varit fantastiskt att få se henne stå i finalen och vara så magisk som jag tycker att hon är. Hon är en riktig krutkvinna, och kommer verkligen kunna tända upp Globen, säger Linnea till Nyheter24.

Källa: nyheter24.se av Elin Kvist

Postat av: Olle hedberg fansite

länka varandra ?

2010-11-27 @ 14:44:52
URL: http://ollehedberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: